Test - uszczelnienia, hydraulika siłowa Test - uszczelnienia, hydraulika siłowa

Zapraszamy na nasz profil firmowy!

V-Ringi
V-Ringi

e-mail: ro@uszczelnienia.net

V-Ringi - czołowe uszczelnienia wałów obrotowych

V-Ring

Typy uszczelnień V-Ring:

  • V
  • 2V.
  • 2VA

Profile V-Ringów:

  • E
  • A
  • S
  • L

Pierścień typu V-Ring, jest osiowo działającą uszczelką wałów i łożysk, klasyfikowaną jako pierścienie uszczelniające wałki obrotowe (PUWO®).

Przeznaczone są przede wszystkim do ochrony przed zanieczyszczeniami zewnętrznymi: brudem, kurzem, wodą  oraz do eliminacji przecieków substancji, np. smarnych, z bezciśnieniowych przestrzeni, jak np. zabudowy łożysk.

Wyjątkiem jest uszczelnienie typu 2V, które może być z zewnątrz obciążone ciśnieniem, pod warunkiem jego kompensacji takim samym ciśnieniem, od strony wewnętrznej przestrzeni między wargami uszczelniającymi.  Zachowuje niski współczynnik tarcia.

W przeciwieństwie do uszczelnień PUWO® A, czy B, warga lub wargi uszczelniające V-Ringa  współpracują z czołem obudowy. Natomiast korpus uszczelnienia, dzięki sprężystemu rozciągnięciu, osadzony jest nieruchomo na wale i obraca się wraz z nim.

Rysunek 1b przedstawia uszczelnienie typu 2V, które dociskane jest dodatkowo do powierzchni wału nierdzewną sprężyną. Mogą być również rozwiązania bez sprężyny – typu 2VA.

vring
Rys.1. V-Ringi typ  a)V b)2V

vring
Rys.2. Profile V-Ringów

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego, mailowego lub odwiedzenia naszej firmy osobiście. Udzielimy odpowiedzi na pytania oraz zaproponujemy optymalne rozwiązania.